Regnig dag på stan

Grrr! Är bara så irriterad på kyla, julklappar och folkträngsel just nu.
Har sprungit runt i stan med en kompis idag, men hittade inga julklappar. Köpte dock ett linne till mig själv att ha på julafton. När vi var på väg upp med rulltrappan filosoferade vi om att det borde vara vetenskapligt bevisat att man inte kan åka till stan och hoppas på att man hittar något på måfå. Det är jag ett levande bevis för. Man måste helt enkelt veta innan man börjar vad det är man letar efter! Eller åtminstone i vilken kategori man ska leta efter; kläder, köksprylar o.s.v. Men det är lika förvirrande det, att inte veta exakt vilken storlek på den där tröjan man ska ta eller att tro att något är billigare någon annanstans och så virrar man bort sig i alla affärer man varit i och vet inte vilken man ska gå tillbaka till. Nej, detta ska inte få hända igen! Nästa gång ska jag ha en lista över vad jag ska köpa till vilka personer. Snön kan gärna få komma också så att det blir en riktig julrusch sådär i sista minuten. So please, låt en högre makt vaka över oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback