Trötthet

Sista gången jag kollade på väckarklockan var den 04.18. I bästa fall somnar man innan tre, och då får man åtminstonde 7 timmars sömn. Den väcker mig alltid tio på morgonen, sover jag längre får jag dåligt samvete och känner att dagen inte inte har fått all min tid. Jag lurar dessutom mig själv. Jag har ställt fram klockan en kvart så att jag tror att klockan är tio när den egentligen är en kvart i. På så sätt kan jag snooza i tio minuter och ändå gå upp tio (som jag lurat i mig själv). Självklart har jag fått frågan varför jag gör så när jag lika gärna kan ha rätt tid och ställa väckningen på tio i. Kompisar och andra kan ju såklart bli lurade och förvirrade av tiden, och så måste man förklara varför. Men hur lätt är det när man knappt vet det själv? Jag vet inte, det är ett konstigt tvång jag har. Jag är en väldigt punktlig person. Klockan på mobilen har jag till exempel ställt fram tre minuter och det för att jag använder den mest när jag skyndar mig omkring ute för att hinna till bussen o.s.v. Om jag känner att jag är för sen är det oftast till att jag inte hinner fram till fem minuter innan det där klockslaget jag ska passa. (Jag är alltså aldrig för sen till det precisa klockslaget.)Kommer jag alltså precis i tid har jag ändå de där tre minuterna i godo och det är lagom att hinna hämta andan innan klockslaget kommer. Och att jag inte tycker om minuter! Jag vill ha prick, en kvart, en exakt tid och inte fem över halv eller att minutvisaren står i mitten av en fem minuters period. Det är irriterande och inte rejält. Därför står alltså min väckarklocka på kvart i och inte tio i tio. Och då har jag ändå fem minuter i respit när jag snoozar i tio. My God, det var ett konstigt tillfälle att förklara det här nu, med tanke på min natt. Förstår om detta verkar förvirrande, men men... So long *hoppas på en bättre natt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback