Att tyda drömmar

Dina drömmar från A till Ö är en ganska fascinerande bok, eller att kunna tyda sina drömmar över huvudtaget är det. Jag är nog ganska bra på att förstå mina drömmar, men ibland får man låta det vara när de är allt för konstiga. Men just att tyda och skilja ur symboler från det man drömmer om är lite knepigare. När jag slog upp boken på ordet äta står det att den som drömmer att han äter flera sorters kött, kommer drabbas av en förlust. Jaha, tänkte jag. Sedan fortsatte texten med vad det betyder att se någon äta olika saker som t.ex. silver, bär, ett stadigt mål osv, vem man är / hur man är som äter det, om man äter själv i drömmen eller om man ser andra äta. Otroligt nog slutade det med att beskriva betydelsen av att äta människokött. Den som drömmer att han äter människokött, får ägna sitt liv åt hårt arbete och ständig oro. Tack för den! Ärligt talat vet jag inte vad jag ska tro. Drömde jag att jag åt människokött för att jag läste om det eller är det för att mina drömmar vill säga mig att jag kommer få slita hårt och jämt få oroa mig? Ska man tro på alla symboler som ploppar upp varje natt under ens livstid? Det blir många drömmar, tänk om man drömmer om en sak en natt och en annan, helt olik nästa natt? Hm, det kan jag nog själv svara på med tanke på att jag här om dagen drog slutsatsen att man är samma person oavsett om man är vaken eller i sovandes tillstånd. Ändras man som person börjar man alltså drömma annorlunda - man utvecklas in och utvändigt. Är det ur våra drömmar vi kan se oss själva och vår utveckling? Vi händer trots allt här och nu - det är inte drömmarna som förändrar oss - de kan påverka oss att granska oss själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback