Behöver alla tummar jag kan få

Första steget är taget!
Hjälp... Tänk om jag inte gjort tillräckligt? Om jag borde ändra eller lägga till något, för jag tror att möjligheten finns att göra det. Varför vill jag jobba just i Åre? Vad förväntar jag mig av tjänsten? Och berätta om mig själv... Den var lättast att svara på. Gillar film, böcker o skriva. Tränar på gym och gillar att hålla igång. Gillar äventyr. (Borde väl vara a och o om man vill till Åre.) Är även en grubblare och lever mycket uppe i hjärnan när jag drömmer mig bort. Åre bevisade för mig att drömmar kan uppfyllas. Så varför skulle jag inte vilja dit? Mitt motto är att göra det man älskar och älska det man gör. (Kan ju inte bli mindre fel då.)
Men vad förväntar de sig egentligen, att man ska ha bra svar eller att ge av sig själv? Går de efter personlighet? Jag håller alla mina tummar, har inte mycket mer att förlora. Fast så tänkte jag i och för sig när jag väntade på svar från Molkom. Har jag fått nåt svar? Nej. Idioter! Höra av sig om det skulle bli en plats ledig, jovisst. Nu har det ju ändå gått två veckor. Jag får ge upp. 
Man kanske inte ska hoppas för mycket. Man blir ju bara besviken. Men vilja och hopp, det måste man ha. Göra det man man älskar - man måste vilja något för att kunna satsa på att få göra det. Jag kan inte söka jobb eller göra något överhuvudtaget om jag verkligen inte vill. Jag vill kunna ge 100 procent. Ska man göra något ska det gå på helfart och inte den halva. Då kan det lika gärna kvitta.

Det ska va gött o leva, annars kan det kvitta
Fint o leva, annars kan det kvitta

Lätt o leva, annars kan det kvitta
Spring inte runt och vela, då sabbar du det hela
Det ska va gött o leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback