Kläder för alla väder

Det blir allt mörkare och svalare kvällar för var dag som går. Lite vemodigt. Varifrån ska man då finna värme? Inifrån? Mja, ur minnen från forna sommardagar på stranden då man knappt kunde stå ut med stekande sol. Man ska inte klaga, säger man ju. Men vad är värst isande kyla eller stekande hetta? Jag måste nog ändå säga hetta. Den kan man ju inte komma ifrån, inte ens i skugga om det är i värsta laget. Då gäller det fläkt och vind. Men isande kyla kan man ju ändå stänga ute om man klär på sig varmt. Det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder! Som Tjorvens pappa säger i Salkråkan. Men värme är fortfarande värme oavsett hur lite kläder man har på sig. Och man kan ju inte gå runt spritt språngande. Hur skulle det se ut..? På tal om kyla hoppas jag få positivt svar från Åre, om inte Molkom vill ha mig förstås. Då får jag nog räkna med ganska många minusgrader. Sist jag var där var det - 25°C. Man måste helt enkelt anpassa sig. Om det stiger över (under) minus 30 vet jag inte hur det går. Bra, förhoppningsvis! Den som lever får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback