Lyftande drömmar..?

1 Augusti, första dagen då man kan börja söka säsongsjobb i Åre. Självklart en grej att satsa på i värsta fall. Heltid, deljobb eller bara lunchavlösare? Hm. Heltid såklart, men det skulle innebära att man börjar den 21 december. Precis vid jul alltså. Första julen då jag inte är hemma... Skrämmande. Inget är som sagt bestämt. Måste få klara svar först. På tal om Åre drömde jag om det inatt. Var det en påminnelse om att det var idag jag skulle kolla upp det där? En återkommande mardröm brukar handla om just liftar, Åre eller inte... Liftar som börjar i luften som man ska fånga upp och åka på. Hänga i knappliftar går ju inte. Men i mina drömmar kan allt hända... Läskigt vet jag inte, men man är ju hela tiden rädd för vad som kommer hända. Kommer man ramla av, när kommer jag ner, vart är jag på väg? I natt var det nära att min ena skida höll på att ramla av under färden, av den anledning att min fot inte satt fast i den gummirem som fanns i pjäxan. Skumt, eller vad? Plus att min brorsa hängde i liften framför mig och en tjej bakom som pratade om en Katarina Remmer (min mormors kusin) som visades vara en bebis. Dessutom drömde jag för ett tag sedan återigen om Åre men att jag då var liftvakt. Tänk om man inte klarar av att fånga en lift och ge den till de som väntar? Jag skulle absolut inte vilja styra kabinbanan och ha massa liv på samvetet! Men vad betyder alla dessa drömmar om liftar som dyker upp i luften..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback