Monsterdator

Wow, sitter här vid datorn på undervåningen hos pappa. Ibland får han möjlighet att köpa en dator genom sitt jobb och därmed får jag den "gamla" till mitt rum. Nu har han tydligen köpt en monsterdator som han kallar den. Ett mycket avancerad  tangentbord där man kan se tid och datum, stopp och play knapp och jag vet inte vad. Desstutom lyser själva datorn och alla tangenter i blått. Har precis sett When a stranger calls på den, tvingade brorsan ladda hem den. Lite läskigt att kolla på själv. Men jag lever. Och telefonen ringer inte, som tur är... Får dessutom gåshud när jag tänker på att jag själv vill vara barnvakt någon gång... Jag vägrar om det är ett stort hus. På tal om ringande telefoner... Min morbror blev utsatt av att en telefon ringde precis efter det att han hade sett The Ring en gång. Har för mig att han sa att han inte inte vågade svara. Tur det, tänk om den som satt i andra änden skulle till att säga: Seven days... Brr. Nej, usch, jag har sett för många skräckfilmer, den saken är klar. Även om det är lite kul att bli skrämd ibland. Men helst tillsammans med någon isåfall. Men tillbaka till datorer... Jag tycker inte om den som jag fått upp på mitt rum som vi hade här nere förut. All musik som finns på den är brorsans, har raderat ganska mycket. Men det finns hälften så mycket kvar, och det fick jag inte radera förrän han har flyttat över det till den här datorn. Blir så arg, både pappa och han är lika slappa, får aldrig någonting gjort. Pappa har inte ens satt i min musik från min förra till den nya jag fick upp. Och den senaste versionen av msn finns på den vilket är mycket sämre än den jag hade förut. Jag kan inte se smileys! Varför? Ju nyare version desto bättre väl?!? Hur som helst funkar internet, och hela datorn tänker snabbare. Jag kommer ihåg när jag och brorsan var små. Vi brukade bråka om datorn och hade inte bredband. När jag då skulle ringa mormor visste ju inte jag att han satt med sina skjutaspel över internet. Han blev jättearg, haha. Pappa fick nog, eller snarare alla, och fixade så att inte internet skulle påverkas av telefonen längre. Tack gode gud för den snabba teknikens skull. jag kan prata i telefon och brorsan bli herre över dataspelsvärlden...

Kommentarer
Postat av: Techcooking

Home Page I am really excited! Very useful. It very impressive. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback