Please remember me

Man blir ju riktigt förbannad, både på sig själv och hela blogg.se när man skrivit ett inlägg och just ska till att publicera när det visar sig att man inte längre är inloggad. Har man dessutom inte noterat att man skrivit en rubrik till inlägget försvinner det helt. Har man däremot en rubrik finns det kvar fast som opublicerat. Mycket irriterande om man suttit och knepat med ord ett tag. Igårkväll satt jag här och spelade countrymusik i takt med hjärtat. Väldigt lugnt men tjockt. Jag kunde alltså inte bli så arg som jag ville bli. Det är först som nu jag reagerar på det som hände. Hur som helst vill jag hylla countrymusik för sina texter, historier och som ändå har sina melodier, vilket gör det till bra musik helt enkelt. Lyssna bara på Please remember me och Somebody must be praying for me med Tim McGraw. Att han dessutom har en skön röst förhöjer känslan. En känsla av tröst, samhörighet. Fann honom och hans låtar för två år sedan, strax efter det att jag hade skärmflugit. Just för att den första låten jag hörde var Live like you were dying. "I went skydiving..." På samma gång vill jag passa på att ge det tipset att gå in på www.lyrics007.com och söka på låttexter till vilken artist och låt man vill. Man får då också en lista på liknande låtar som den och kan på det sättet öka på sin idollista.

Remember me when you're out walking
when the snow falls high outside your door
Late at night when you're not sleeping
And moonlight falls across your floor
when I can't hurt you anymore
You'll find a better love
Strong as it ever was
Deep as the river runs
Warm as the morning sun
Please remember me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback