Wonder boys

Mja, ganska bra film. Bra skådespelare. Underhållande. Höll dock på att somna i mitten någonstans men bra repliker, en del skratt och att det handlade om författarskap höll intresset uppe för handlingen och hur det skulle gå.

Vad handlar den om, din bok?
Jag vet inte.
Han kan inte formulera i ord det som han tänker på.
Vet du inte? Du måste ju veta vad den handlar om, varför har du annars skrivit den?
Jag kunde inte sluta.

Haha, det och mycket annat. Är inte helt säker på ordföljden i dn tredje meningen, men poängen är väl ganska klar? Och visst är det sant. Man kan inte sluta, inte när man vet vad det är man vill få ut men som man inte vill eller hinner tänka på utan bara flödar ut i fingrarna istället. Det är sen när man har skrivit som man kan gå tillbaka och läsa, och då vet man att det är guld man har fått fram. Ibland kanske man måste vaska bort sandkornen ur det, men annars så rent och äkta... Bara för det är det precis så för mig just nu i detta ögonblick. Varför tänka så mycket? Man borde låta sig flyta med mycket mer. För vad spelar det för roll om man tänker på framtiden sitt öde, om det ändå finns där och kommer när det är dags? Som sagt, inte bry sig - inte bli besviken, får jag då inte veta att det var någon som hade lämnat Molkom? Jo. Jag tänker inte spekulera, tänka eller hoppas. I'm gonna flow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback