Drömtydning

Orkar egentligen inte alls att sitta här nu. Är trött, förkyld och vill bara dö. Att somna igårkväll gick som sagt bra. Sedan vakande jag när klockan var två och kunde såklart inte somna om, måste ha somnat igen runt fem. Hade en massa drömmar. Att tyda drömmar handlar om att se symboler och veta vad de står för, och att man inte ska låta sig luras av känslan i drömmen. Att i drömmar känna känslor handlar om Skuggan/undermedvetandet och Den Vise/övermedvetandet. En dröm kan vara samma dröm, men om den är hämtad från det undermedvetna visar den på våra hinder, bindningar och reaktionsmönster och kan alltså innehålla starka känslor. Om den däremot är hämtad från det övermedvetna är den inte känslobetonad. Man blir till exempel inte rädd för en fara fastän man drömmer om en. Jag har lite svårt att ta det till mig. Drömmar är ju ändå en berättelse, en inre film som på sätt och vis berättar något för mig.

Jag var tvungen att stjäla (att tycka sig vara en tjuv, du vill gärna ge dig in på "förbjudna" vägar men är rädd för konsekvenserna) en cykel (att cykla på: du blir överraskad i en obehaglig situation) som var alldeles för stor för mig för att kunna ta mig dit jag skulle. När jag kom dit fanns en massa barn  (om du drömmar om många barn som leker med varandra, kan du bereda dig på goda nyheter, välstånd och stor lycka senare i livet) där och jag var tänkt att ge dem julklappar. Därifrån cyklade jag för att beställa en tid till mig själv på ett sjukhus. Istället får jag en gåva (drömmer du om att du får en gåva betyder det att något trevligt ska hända dig),ett rödljus, av kvinnan som inte vill ge mig en tid för undersökning. När jag sedan gick igenom sjukhuset såg jag en massa gamla (att se en gammal kvinna betyder otur, att se en gammal man betyder att man får höra något roligt) och barn i celler som fanns omkring mig där jag gick. Som om de var inspärrade för att de var galna. (Att drömma em celler betyder att man kommer att förlora en vän på grund av sin obeslutsamhet och passivitet) Utanför sjukhuset lekte barn, de hade ställt en massa cyklar utanför och jag bestämde mig för att ta en annan mindre cykel. De märkte mig och började jaga (om du drömmer att du lyckas fly betyder det att du kommer övervinna alla svårigheter) mig. Jag cyklade och cyklade, snart märkte jag att jag sprang (drömmer du att något skrämmer dig så att du börjar springa är det ett tecken på trygghet. Om du drömmer att du springer med en förföljare i hälarna riskerar du att falla för en svår frestelse) istället. Jag hörde att de hade skaffat sig en hund (om du drömmer att du blir förföljd av skällande hundar är det ett förebud om en lustfylld upplevelse. Drömmer du om att du blir jagad av blodhundar kommen nära vän att bedra dig ) för att kunna spåra mig. Färden gick in i en skog, (skogen föreställer dig själv, de faror och glädjeämnen du finner där finns inom dig själv) genom buskar och snår, upp och ned, ja t.o.m. berg (att bestiga berg, något obehagligt förestår) fick jag bestiga. Plötsligt såg jag en sjö, (se en stilla sjö,en anhörig ordnar något trevligt för dig ) jag gick i för att få mina förföljare att tappa spåret. Inne i vassruggen såg jag en sliten gammal eka. Jag skulle just till att hoppa i och ro därifrån när jag såg ett stort hål i skrovet. Jag fick lova att lämna den till sitt öde och gick upp på land igen. En svart hund sprang apport några meter ifrån mig, andra människor än de som jagade mig fanns i närheten. Jag hde blivit av med mina förföljare.    

När jag efter flera timmar lyckades somna igen drömde jag åter om försoning. Alltid på samma sätt, alltid med samma person.  Där och då i drömmen känns det såklart alltid bra. Men jag kan alltså inte lita på det? Varför drömmer man om sådant som betyder både tur och otur?
Försoning: ett gott omen  Så ge mig då gott och inget ont, snälla Gud. Hur mer ont kan man ha?

Kommentarer
Postat av: Patrickmarit

Very interesting site. Lots of good information.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback