Hellre äta gröt tillsammans än oxfilé ensam

Gullungarna sitter och kollar på Pirates of the Carribean 3 som de fick i julklapp. Själv har jag sett den förut, med viss tvång från min sida. Den var alldeles för lång för min del och inte alls lika bra som första filmen. Den första är ju helt klart den bästa av de alla. Sedan kommer klassiska uppföljare som blir sämre och sämre, hoppas att det inte blir en fjärde film. På tal om film... Medans du sov såg jag ju igår. Med Sandra Bullock och Bill Pullman, den är såå söt. Också en film som man kan se om och om igen, hur många gånger som helst. Det första jag sade när den slutade: "ett helt år innan jag får se den igen, faan." För det är sant, den filmen kommer alltid på julafton eller runt juletid hur som helst. En typisk julfilm, kärlek och gemenskap - det är väl det julen handlar om. Att känna gemenskap. "Man kan inte söka sig in i famlj, man föds in i en". Äsch, hon bevisade att det gick, på sätt och vis i alla fall. En liten vit lögn gjorde väl inget om det bara förde bra med sig. Familjen trodde att sonen var lycklig och var lyckliga att det var just hon som hade gjort honom lycklig. Hon fick en familj. När det sen visar sig att hon förälskat sig i den andra sonen i familjen gör väl inte heller det så mycket. Så länge gemenskapen finns, finns hjärterum finns det stjärterum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback