Hittar man ett hjärta ger man det kärlek!

Mörkret smyger redan inpå när klockan bara är tre på eftermiddagen. Sitter med en kopp kaffe och ville bara ge ett bra tips om man vill göra kaffe latte. Vanligtvis häller man säkert bara ner mjölk direkt från förpackningen, men det blir bra mycket godare om man värmer på mjölken en stund. Kaffet kyls inte ned och det smakar faktiskt godare, fråga mig inte varför. Det är ju dessutom så man gör kaffe latte om man beställer in det på ett fik. På tal om mums, igår bakade jag några pepparkakor av en färdigköpt deg. Jag kom så väl ihåg att jag hade bakat förut här hemma hos mamma, och att vi därför hade former. Men nej, hittade inga någonstans. Hos pappa finns det vet jag, jag får väl ta och smuggla dom hit istället, för pappa själv köper pepparkakor i burk. Jag improviserade och tog en hjärtformation, som från början är tänkt att sättas värmeljus i, för att forma mina kakor. Goda blev dem dessutom, och mycket lättare att baka än lussebullar när man redan har degen klar. Desto mer kärlek och engagemang att ge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback