Nya nyårslöften

Inatt drömde jag om att jag stod i en lång kö för att kandidera till Top model. Hade noja om att jag inte skulle komma in med mina 1.60 fastän jag typ var snyggast i hela kön ;P Plötsligt var jag någon annanstans framför en teve som sade att det var femtio minuter kvar att hinna komma och visa upp sig. Då kommer en person upp bakom mig och utnyttjar mig för den jag är i min situation bara för tillfället. Sedan var det för sent. I stundens hetta gör man fel val ibland. Det ska bli mitt nyårslöfte för i år. Att i så stor mån som möjligt välja rätt, alltså att verkligen tänka efter före vad som är viktigast. Det där som gör en tillfreds för stunden men som kan ge en ångest för resten av livet eller att strunta i sin kanske kortvariga, spontana önskan för att tro att det är bättre att offra det. Tänk om det är det rätta? Hur ska man veta? Jag som alltid för det mesta tror på att det som sker det sker, och att det finns nån mening med det. Ingen orsak utan verkan. Det har en betydelse för det stora hela, eller inte. I själva verket så blir det stora hela det samma oavsett vad det lilla är. Samtidigt måste man ju ta vara på ögonblicken när de kommer. Och att det kanske blir för sent om man tänker efter för mycket. Hur ska löftet då lyda, om man känner att det är rätt men tänker att det är fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback