Torsdag hela veckan

Hela dagen igår kändes som en torsdag. Men det är först idag som det är torsdag. Känns som om allt är förskjutet en dag och att julen därför verkar vara för sen. Det känns absolut inte som jul och vinter. Sol och ingen snö, bara kylan gör en påmind om vilken årstid det är. Jag drömde till och med om att jag pratade med en kompis om att gå ner och bada, fastän det bara kan ha varit ett par plusgrader i vattnet. Drömde väldigt mycket i natt, by the way. Läskigt när jag drömde om en mördare som försökte ta sig in i pappas hus då jag stod på balkongen. Pappa sjläv trodde inte på mig, inte förrän han tittade till en tredje gång. Samma känsla som "vargen kommer", har jag betett mig så eller varför drömmer jag om det? Eftter många drömmar vaknade jag av att jag inte hade blivit väckt av väckarklockan. Konstigt att jag kan väckas av det ibland. Men inte kändes det som att jag vaknade upp till en torsdag. Så jag förstod att veckodagar måste ha sina individuella känslor. Torsdagar kan nästan ses vara min favoritdag. Det är dagen innan fredag, som egentligen är min favoritdag. Man har förväntan på fredagen och kläderna man har på sig är inte alltid vad som helst. Fredagar ger förväntan på helgen. Även sista dagen i skolan när man gick där. Som liten brukade jag alltid ha klänning på fredagarna. Helgen säger väl sig självt, söndagen är dock en allvarsdag. Den hatade jag som liten, då visste man att man började skolan igen dagen efter. Söndagar har jag fortfarande ond tand för. Måndagar är lika illa dem, tisdagar vet man att man börjar närma sig mitten av veckan. Onsdag är dagen före torsdag. Så ja, varje dag har sin sinnesstämning. Det ligger förmodligen också i att man inte vet av det. Jag tänkte nog aldirg riktigt på att det var onsdag igår, så därför visste jag inte om jag skulle vara glad eller ledsen. Hade det verkligen att göra med vad det var för dag...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback