Åter till Cold Mountain

Åter till Cold Mountain - vet inte hur jag ska ställa mig till den filmen.
Jag orkade inte anstränga mig att titta på den knappt. Jag såg den, men tittade jag?
Visst var den bra, sorglig. Den handlade mest om längtan och hur den förvandlas till saknad när de inte får den lycka de har gjort sig förtjänta av. Hur den så grymt tas ifrån henne.
The heart will not heal. How we can do to make peace with the past and try to learn from it.

Visst fick hon ro när han faktiskt kom tillbaka till henne, men det var nästan givet att lyckan inte skulle vara länge. Längtan fylls igen med kärleken när de åter möts, men med så mycket krig och förstörelse genom filmens gång gör det nästan omöjligt till ett lyckligt slut. Vad kan man lära sig av det, att inte längta efter någon igen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback