Första besöket på systembolaget

Åtta burkar cider, varav två var öl. Ja, inte bara för eget bruk såklart, men det kändes lite kul att köpa så mycket ändå. Han i kassan verkade också tycka att det var kul och grattade mig i efterskott och för mitt första besök på systemet. Han lär ha fattat att det skulle bli en del alkohol till helgen och att det antagligen var till flera jag köpte till. Så har man blivit kriminell på köpet också. Äh. De fyller ju i år, de flesta i alla fall. Dumt det där! Att det ska vara 20 års gräns för att få köpa på systemet och 18 år för att få dricka på krogen. Då dricker man ju i alla fall, men man får inte köpa det man får dricka på systemet?!? Man borde antingen ändra åldersgränsen till 18 år på systemet eller 20 år ute på krogarna. Det borde vara allt eller inget!
Det komiska i situationen idag var att en kompis var med, och hon skulle ha tre av burkarna jag köpte. När vi kom ut därifrån så stod såklart två poliser utanför. Vad de gjorde vet jag inte, man har tydligen infört flera patrullerande poliser i hässelby/vällingby. Av ren instinkt bytte jag hand som jag bar kassen med så att de inte skulle lägga någon större notis om mig. Jag tror den ena gjorde det, haha, det är inte var dag man bär på en tung påse från systembolaget. Men att jag nyss hade låtit min kompis ta sina burkar kan inte ha sett bra ut, tur att de inte såg det. Menmen, stamkund lär jag väl inte bli ändå. Det var ett tag sedan jag var ute nu, behöver dränka mina sorger i alkohol för en kväll. Men hu, det var länge sedan jag var ute med tjejkompisarna. Ända sen oktober har jag lärt mg att ha kul pojkvännen - kom tillbaka!!! Vill inte ha kul om jag inte får ha kul med Dig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback