Bevara barnet i dig

Tidigare idag var jag ute och gick en långpromenad med en kompis. På hemvägen gick vi igenom en lekpark, för att vara exakt den lekpark som jag alltid älskade att leka i som barn. Jag brukade då kalla den för gaggi, mormors gaggi eftersom min mormor och morfar bor i närheten. Den var mycket roligare under mina första år när det fanns ett större "klätterhus" med fler våningar och så vidare. Lite läskigt, och så stort. Hur som helst gick vi igenom den men stannade till för att gunga lite. Började vi då inte heller åka på linbanan, hänga i knävecken, åka en gång i rutschkanan (som inte gick så bra eftersom vi tänkte glida på fötterna för att den var smutsig) och gunga i en tvåmansgunga som var knepig nog att komma upp på? Jo! Vi kom i alla fall ner och fortsatte vår promenad nöjda av den tillfälliga glädjen av att ha dragit fram barnen i oss. Vi måste ge föda åt barnen inom oss. Ha kul och att och att kunna njuta av nuet. Då vet man dessutom att man har möjlighet att släppa oro och ångest för en liten stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback