Bortsprungen och kelsjuk

Vem är inte kelsjuk? Trånar efter närhet? Ja, inte bara katter i alla fall. Lika mycket jag. Så var jag då inte tvungen att gå ut och kela lite med den där katten? Jo! Stackarn, den hade inget halsband. Jag kände igen den från en efterlysning. Bortsprungen alltså. Men vem är inte det... Om jag inte vore allergisk skulle jag ha en katt. De verkar mer fredligare än hundar. Vad är det som är människans bästa vän, katten eller hunden? Det finns en liten glasskylt hemma hos min mormor och morfar som säger det. Kommer aldrig ihåg det. Båda två borde väl vara lika bra vän med oss? Katter kommer och går som de vill förstås, men de låter en veta, smyger själv upp i ens knä om de vill bli klappade. Hundar är mer oförutsägbara och måste ha ständig koll på sig. Jag skulle vilja ha en schimpans! Då skulle man säkert kunna spela kort med dem, haha. Det skulle bli en vän för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback