Från barndomens år

När jag var liten drömde jag om övernaturliga krafter som att kunna flyga, andas i vatten och att vara osynlig. Redan då drömde jag om livet i det blå. Har alltid längtat efter det. Jag var förmodligen en fisk eller en fågel i mitt förra liv. Osynlig skulle vara bra att vara ibland när man vill tjuvlyssna på människor eller om över huvudtaget vill smyga runt. Min favoritlek var kurragömma. Om man drömmer att man flyger kan det betyda att man längtar efter att något ska hända utöver det vanliga. Jag brukar iofs tolka mina drömmar olika oavsett om jag flyger, faller eller är någonstans där mitt emellan. Men vem vill inte att något ska hända ibland...

Flyga som Stålmannen. Han var min största idol då när jag var liten. Tyckte om hjältar som Stålmannen, Batman och James Bond. Började se de filmerna ganska tidigt i mitt liv. Även Hajen såg jag redan som treåring med mamma eller pappa i beredskap med handen framför ögonen när den gick till attack. Den fjärde filmen spelade mamma över efter att jag hade åkt på en bananbåt när vi var på semester eftersom en flicka blev uppäten när hon åkte en liknande båt.

Det är väl ganska känt att man som småflickor att man ser upp till andras pappor eller vill gifta sig med sin egen. Jag har nog aldrig gjort det. Jag såg nog mest upp till snygga, främmande män i filmer eller ute i verkligheten, i det som kallas livet. Kanske var det därför min passion blev att se filmer och läsa böcker, för att skapa mig en längtan och uppfattning om livet när jag själv inte kunde leva det så som jag ville drömma om att det skulle vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback