Regn

En regnig dag idag. Det påminner mig om en låt som jag gillar starkt. Det är dessutom en av ett par låtar som jag känner att jag själv kunnat skriva. Himlen är oskyldigt blå Ted Gärdestad. Han är en bra låtskrivare, har lite svårt med honom som artist; hans röst, tyvärr. Tommy Körberg med den här låten är överlägsen bäst!
"Lyssna på mig älskling!"


Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårnarna gör,
rår inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

När vi växte upp, lekte livet,
vi var evighetens hopp.
Det var helt självklart att vår
framtid skulle bli,
oförbrukat fri.

Somrar svepte fram,
jorden värmde våra fötter där vi sprang.
Rågen gungade och gräset växte grönt.
Hela livet var så skönt.

Frusna på en strand,
flög vi med drakar medans
tiden flöt iland.
Vi var barn som ingen ondska kunde nå
himlen var så oskyldigt blå.

"Nu tar molnen mark.
Jag var förblindad av att solen sken så stark.
Men mina ögon kommer alltid le mot dig,
kan det begäras mer av mig?"

Himlen är oskyldigt blå,
djupaste hav likaså.
Att regndroppar faller som tårarna för,
det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat in oss i en vrå
är himlen så oskyldigt blå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback