Sommarveckor

Hemma igen!
Alltid samma veckor på sommarstället över midsommar. Denna sommar var extrem när jag upptäckte knott. Usch, säger jag bara, nio myggbett på ena armen, fyra på den andra. Och sju stycken över hela högra knäet. Och det är bett från både myggor och knott. Bromsbett kan man fly undan eftersom de är stora nog att märka dom på en gång. Annars har det varit sol och regn om vartannat. Har läst fyra böcker under vistelsen; För alltid och Om och om igen, båda två av Danielle Steel, Flammande skyar av Nora Roberts och Håkan Nessers En helt annan historia. Alla väldigt bra. Danielle Steel och Nora Roberts är bra författare båda två med hisnande berättelser och har helt vitt skilda språk. Storfavoriter båda två. Håkan Nesser har jag ju fått ett lite speciellt förhållande med när jag skrev slutet på hans historia, intressant att läsa hans senaste. Bra och lite mystisk, men det är väl det jag gillar. På tal om det är det inte lång tid kvar, man skulle bli kontaktad om man hade gått vidare i tävlingen innnan första juli. Ännu inget svar! Deras förlust! Nesser hade säkert tyckt om den om det inte hade varit för juryns skull (eftersom att det är dem som bestämmer vilka berättelser han ska få läsa, 6 st.).
Nä, nu ska jag vaxa benen! Iiiiihh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback