Adiós för några dagar

Åker till Åland imorgon bitti. Sommarstället måste öppnas nu för året när våren har kommit. Det skulle fan till att vara om det inte är sol när man är där. Annars är det ganska värdelöst, rastlöst att sitta fast där nere i skogen. Just därför sommarställe så att man kan sola och bada. Och inga grannar så långt ögat kan nå. Eller jo, man kan se hus på andra sidan viken där min mormors kusin bor. Sedan kan man se huset på andra sidan skogen om man är 50 meter ut i vattnet. Man kan ju i och för sig höra dem när de stojar högljutt eller om hunden skäller. Annars är det helt stilla och lungt med naturen som sällskap. Det lär vara ganska kallt i vattnet så det blir väl inte till att bada. Men det har hänt att jag en gång badat i 13 grader, fast det var i Italien, Gardasjön - en helt stillastående, varm dag - jag hade tjatat efter att få bada och när jag väl stod där i vattnet hade man inte så mycket val än att doppa sig inför föräldrarna. Passa på bara, man vet aldrig när ni får chansen igen. Sade dem, så då hoppade brorsan också i. Jag hade redan simmat ut till bryggan när han fortfarande stod på stranden - senare fick vi veta att badvakten hade skrattat roat åt oss, eller snarare åt brorsan när han tvekat en så lång stund. Vi gjorde det ialla fall - det var bra vi - mohaha, svenskar är inga badkrukor inte. Inte om man heter Sofia eller Simon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback