Nu är väl ändå våren kommen

För vad ska man annars kalla det? Det har varit fint väder flera dagar nu och det är tillräckligt varmt för att sluta bära halsduk. Enligt väderforskare måste temperaturen ligga på 1-10 plusgrader i minst fem dagar för att det ska kallas vår. Please please, låt det inte bli vinter igen. Jag orkar inte med kyla och mörker. Solen är dock uppe längre nu, så här ljust var det inte för två veckor sen när jag satt här. Det betyder att jorden snurrar på. Tiden går med sina årstider och allt vad det innebär. Jag kan bli så arg när allt bara går på som vanligt när det inte är som vanligt. När ingen fattar eller ser hur det ser ut i den värld jag lever i. Att den är mörk... Grr, om man bara kunde protesera mot världen, livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback