Skumt och dumt

Det är en grej jag inte fattar med blogg.se. När jag går in för att kolla in statistiken visas nu bara det totala antalet sidvisningar och inte längre antalet unika besökare, vilket var det mest intressanta då man kunde se om det kom in nya besökare på sin blogg. För något jag lagt märke till är att det totala antalet sidvisningar inte anger hur många besökare som varit inne på min blogg utan bara så många gånger min sida har visats. Och det kan jag faktiskt göra själv. När jag är online och kanske nyss skrivit ett inlägg vill man själv gå in på bloggen för att se hur det blev, och när man sedan direkt går in och kollar statistiken så ser man att en varit inne - alltså jag. Går jag in en gång till, ja då syns det. Och om jag är unik besökare för mig själv har jag inte listat ut än - för den blåa linjen blev högre de två första gångerna jag provade, men inte den tredje. Så jag förstår verkligen inte - är detta möjligt? Ska det vara så? Då kan man ju gå in många gånger själv för att öka sin prestanda och få fler läsare på det viset om man nu orkar det. Jag skickade även en fråga om varför antalet unika besökare togs bort, till svar fick jag att det gav bloggen sämre (inte prestanda) utan snarare självkänsla. Kommer inte ihåg ordgrant hur det var men att det ändå var att det var onödigt. Men då tänker jag att det är väl ändå inte bristen på besökare man i första hand man tänker på, om det är någon ny läsare som hittat til min sida är det väl ändå en bra grej, då vill man veta det. Tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Albertjuni

Hi, nice site! Keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback