Gravid, bröllop..?

Jisses, att man börjar drömma om att man är gravid. Vad ska man säga? När jag googlade om det kom jag fram till att det betyder att man kanske längtar efter barn. (Ja, det kanske jag gör.) Barnet symboliserar kontinuiteten i livet och framtidens möjligheter och kan då ses som ett "andligt barn", en längtan efter inre mognad. Hm... Appråpå det kommer jag ihåg att jag en gång för länge sedan drömde om att jag skulle gifta mig, planerade mitt bröllop men jag hade ingen att gifta mig med. Inte för att de har någon koppling till varandra men det är ju lika stora/viktiga händelser och att i drömmen vara ensam om det..? Kanske inte borde analysera det för mycket åt det hållet. Då kommer jag väl fram till att det är mitt öde att vara ensam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback