Pengar är lömska

Är det något jag inte tycker om är det pengar. Lånar man pengar av någon är det låntagarens ansvar att komma ihåg och ge tillbaka pengarna. Jag tycker inte om att kräva saker och ting från folk, även när det gäller pengar tyvärr. Men så har man ju inte lånat ut större summor heller. En hundralapp hit eller dit har väl försvunnit när någon lånat för en kväll ute på krogen, men det får man väl bjuda på. Jag brukar vara ganska noga med sådant om det är jag själv som lånar, tror jag. Senaste gången jag fick skuldkänslor vad gäller pengar var nu i veckan när mamma skulle hämta ut mina nya linser. De är tydligen dyrare än de jag använde förut. Men vadå, ska jag inte få se bra eller? Hatar det faktum att detta synfel jag har kommer att finnas där tills jag dör. Jag valde inte det när jag föddes. Inte mamma och pappa heller för den delen. Vem ska man lägga skulden på då? Det är samma sak när det gäller killar och tjejer - tjejer har mens och måste slänga ut pengar på bindor eller tamponger varje månad - FEL. Ja, då borde väl i alla fall killarnas ansvar ligga i att köpa kondomer, mohaha. Pengar är lömska, det är vad dem är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback