Sofia den vise

Sofia den vise - långa tider brändes de kloka kvinnorna på bål  
Så gick det som det gick med världen
Sofia ska ej mer gömma sig bakom fagert yttre
Vi räknar med att hon vrider världen rätt igen

Tack så mycket! Tänkte jag. Jag förväntas alltså uppbåda stora ting med världen, göra uppror, lämna spår efter mig så att världen kan veta att jag en gång funnits. Jag var bara en liten flicka när jag fick den där muggen med betydelsen av mitt namn inristat i. Brukade ta fram den ibland och läsa då jag inte hade förmågan att memorera orden. Jag vet inte hur gammal jag var när orden hade fastnat i mig som ett mantra. Jobbigt var det att gå runt och tro att lilla jag förväntas göra något stort. (Var det därför jag hoppades på det stora? kärlek, uppfylld dröm?) En uppfylld dröm har jag, kärlek har jag fått. Jag har något som jag lever för och hoppas kunna uppnå. Varför känns det då som att jag vill, behöver mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback