Spindelmannen

Över två timmar lång är den. Det var aldrig tråkigt en enda sekund. Det enda som avslöjade längden på den var att man var stel i kroppen när man reste sig för att lämna salongen. Ett par gånger hände det dock att man hoppade till när det oväntat exploderade av spänning. Det gjorde till och med grannen märkte jag. Vet inte ens om jag kan kalla det för fobi, det är snarare en skräck jag har. Trean är i alla fall den bästa av alla filmer. Undrar jag om det kommer en fjärde film. Det borde det nästan göra, så som Amerika förbrukar filmer. Plus att det finns ungefär 170 fiender totalt när det gäller Spindelmannen. Det är bara att välja och vraka. Sandman var ändå min favorit nu i trean. Får jag spå i framtiden vill jag påstå att Parker och M.J är gifta och har en dotter; Spindelkvinnan. Själv har han blivit lärare. Hm... kanske borde jag låta bli att gräva i det där. Lite komiskt att jag med min spindelfobi gillar Spindelmannen. Eller fobi, jag vill hellre kalla det för en skräck jag har. Men som man säger i Batman begins man måste kunna bli vän med sin största skräck, fiende om man ska kunna leva med det. Eller bli det, som Bruce Wayne blir. Något jag tycker om med Spindelmannen är att det alltid dyker upp små visdomsord på vägen. Om ens val t.ex. Att det är vad man gör som visar vem man är. Vet inte vad jag fick det ifrån med ett tag kändes det nästan som om det riktades till mig när han pratade med sin faster om det mörka som hade tagit honom i besittning och att han inte visste vad han skulle göra när han förstod att han hade slagit M.J. Hon försökte då förklara att han först och främst måste kunna förlåta sig själv. Om det bara kunde vara så lätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback