The Ark

Är helt såld på The Ark för tillfället. Högsta volym är på. Är laddad ut till fingertopparna för Eurovision song contest på lördag. Det blir stor konkurrens när det finns flera bra låtar med. Vitryssland tror jag kommer bli det största hotet, även om de inte vinner kommer den låten spelas på radion sedan som Rysslands gjorde förra året. Work your magic... Tror på honom. Tycket även om Finland igen och Serbien, Turkiet och en annan låt som hade mycket shake i sig också var rätt så bra. Kan ju bara inte sitta stilla.

Att jag inte lyssnat mer på The Ark tidigare. Visst kände jag till dem, gillade It takes a fool to remain sane men hade väl inte så stor vetskap om honom. Jag var väl lite för ung kanske. Han som person lyser igenom i alla hans låtar. Texten i The worrying kind är super, handlar till viss del om panikångest (för de som känner igen det).

Läste en inne - och utelista på aftonbladet.se där någon skriver om att Ola Salo är en fejk. "Han är så töntig, så posernade, så falsk och så genomfejkad person att jag hoppas han hamnar sist av alla imorgon." Öh, tvärt om snarare, säger jag. Ett inlägg till det håller med och säger att Ola Salo låtsas var bisexuell när han har en "longtime flickvän"...  Jag orkar inte ens kommentera det. Varför bryr ni er då! Låt honom vara ifred, han sexliv har väl ingen annan att göra med.



Words, I'd like to break 'em
Words, I like to shake 'em
Shake 'em from my troublesome mind
And you turn up your nose
It's a joke you suppose
But baby, I'm the worrying kind  
So if you see me somewhere
With that glassy ol' stare
And the panic and fear in my eyes
Don't call for first aid or the fire brigade
Or the local police 'cause they won't care
I'm just a silly old boy with my head in the can
Just a mortal with potential of a superman
But what sense does it make
When I feel like a fake
When I'm saying to you all be good for goodness sake?  
And you turn up your nose
And you say it's a pose
But baby, I'm the worrying kind 
Yeah, sometimes I'm blind
I'm just out of my mind
Baby, I'm the worrying kind




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback