Årstider kommer och går

Men i mig står tiden still.

Så har den första snön kommit. I fjol var snödebuten bara några dagar innan halloween helgen, kommer jag ihåg. I år kom den alltså en vecka efter. Som alltid kommer den väl försvinna lika snabbt som den kom. Förra året fick vi vänta långt in i december innan den kom igen. Vill att den stannar kvar nu, så man får den vita vinter man önskar, vilket ska vara minst en månad innan jul. Varför vet jag inte, men det känns nästan som fejk. Som om någon har bestrött marken med snö så att det ska verka vara den årstid som det verkligen är nu. Solen vill inte förvandlas till en vintersol när det nyss var sommar. Det kanske bara är jag som har fastnat i tiden, känns som att det inte alls har gått ett år från vintras. Vill inte att tiden ska gå. Den skrämmer mig. Jag behåller sommarsolen inom mig levande, så att den värmer mig när omgivningen runt omkring förändras... Det är mitt enda hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback