Jag lever, men mina fötter har ont

Fem timmars sömn i natt.  Ute på stan med andra ord, inne på Fasching för att vara exakt. Onödigt ställe, inte alls kul. Förstår mig inte på dem som sade att de tycker att det är bra där. Väldigt trångt. Och cidern jag införskaffade där hade jag klarat mig utan, både ur ekonomisk och hälsosam synvinkel. Hade varit bättre att åka in till toxic där några gamla klasskompisar tydligen var. Redan innan vi åkte in blev det en del, cirka tre glas vin och en cider. Det blev lite högljutt, framförallt om man sätter på singstar. Jag hann bl.a sjunga World of our own, Eye of the tiger och Girls just want to have fun. Det gick förvånansvärt bra för att vara lullig. Något jag tänkte på var om det verkligen är så stor skillnad mellan att sjunga på den lättaste och svåraste nivån. Nästa gång jag kommer i närheten av singstar ska jag ta samma låt två gånger. Jag måste få veta. Men men, steg in genom dörren halv fem. Fastän jag åkte hem tidigare jämfört med andra blev det sent. Vi hade hunnit till bussen om det inte hade varit för att någon hade tryckt på nödknappen. Tågchauffören meddelade en andra gång att han var tvungen att stanna för att ett pucko hade tryckt på nödknappen igen. Väldigt onödigt, hoppas det var nödvändigt. Någon som höll på att spy kanske.. Några av oss försvann till och med för att de mådde dåligt. Vi missade som sagt bussen och var tvungna att gå hem från hässelbystrand, väldigt kul. NOT. Blev tvungen att ta av mina höga klackar för att gå i strumplästen, men inte blev det så mycket bättre när det var frost och kallt. Borde ta mig ett fotbad senare idag. När jag väl kom hem låg brorsan däckad (sov bara, enligt honom) i den ena soffan medan fem kompisar satt i den andra.
Jag: Sover han? Kompis: Fråga honom själv. Jag: Är han full?   - (inget svar) Jag: Jaja, det är jag också, så godnatt.
Tydligen tyckte de att det var kul, för jag fick höra den själv av brorsan i morse, haha.

Kommentarer
Postat av: Trondhedvig

Great site! Lots of useful information!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback