Varför blogga?

Att blogga innebär både att skriva och läsa andras bloggar. Jag försöker hålla isär de båda två, eller försöker - det är det enda alternativet. Här om dagen när jag surfade in på blogg.se för att börja blogga klickade jag mig in på några av de senaste nyskrivna inläggen och fastnade därmed i läsandet. När jag sedan loggade in mig för att själv skriva gick det verkligen inte. Jag infann mig inte. Jag hade tappat bort mig själv någonstans på vägen av att läsa om andra människor och vad de skriver om. Man glömmer bort sig själv i/med andra människor. Varför man bloggar, skriver kan jag svara på själv. Det är ju ändå en individuell definitionsfråga. Med risk att inte få svar vill jag ändå ge er läsare av min blogg en tankeställare för att förhoppningsvis få svar (Det är ju ändå en blogg som jag skriver, inte läser.):  

Varför läser ni?
Vad är det som är så intressant med det jag skriver?
Vad vill ni läsa om i min blogg?

Förlåt, jag har bara ett stort bekräftelsebehov...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback