Déja vu..?

Jag vaknade i morse av att pappa gormade på brorsan att han måste vakna. Väldigt irriterande! Min egen väckarklocka skulle ringa en halvtimme senare, så det var gott om tid att snooza till dess. Lyckades inte riktigt somna, men som sagt jag dåsade lagom. Men så märkte jag helt plötsligt att jag började drömma. Jag drömde att jag simmade med delfiner ute till havs. De simmade så fort de kunde så att jag inte skulle bli ett lätt byte för en haj som var hack i häl. Jag ville inte somna om, och för att inte bli uppäten så vaknade jag faktiskt upp igen. Otroligt vad man kan och vill fastän man sover. Så då fick jag ännu ett uppvaknande, i en annan stämning, vilket såklart fick mig att tänka på Hajen, den tredje filmen för att vara exakt. Den handlar om en undervattensvärld med bl.a. delfiner som biroller (om man jämför med hajen själv). Så jag satte på den och satt nagelbitande från början till slut fastän jag har sett den hur många gånger som helst förut, som barn. Som så mycket annat man jämför från då till nu, tyckte jag att den här filmen var mycket längre som liten. Och läskigare, såklart. Fast man vet och kommer ihåg vad som var så läskigt för en då. En annan film är Batman, då Joker är med. Jag hatade honom som barn, nu älskar jag honom! Hur som helst hade den sitt slut, (inte likadan som när jag var liten förstås) och jag gick upp för att stänga av. Som på beställning skjöt blodet upp i hjärnan på mig och fick mig att svimma omkull för några sekunder. I mitt medvetslösa sinne fick jag en känsla av att jag varit med om liknande en gång för länge sen, efter samma film. På samma gång kom jag ihåg att jag blev varsebliven det redan imorse. Det blev déja vu trots allt... Även om man inte riktigt vet närifrån det ursprungliga verkligen uppstod, och vad man faktiskt har deja vu om. När jag sträckte på mig för att vinkla upp persiennerna blev mitt huvud åter tungt och var tvungen att lägga mig ned fallandes. Sådant händer! när man som jag har lågt blodtryck. Så dessvärre, har jag ingen bra slutkläm på detta. Mitt eviga ifrågasättande, diskuterande jag lever vidare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback