Lyssna till ditt hjärta

Jag förstår mig verkligen inte på dem som ställer upp i program som handlar om att finna den rätte/rätta. Eller, ja förstå och förstå., men jag skulle absolut inte ställa upp själv. Vill man med alla medel hitta den så, visst. Att såra andra på vägen borde inte vara tillåtet! Man leker ju med känslor. Att vara en som får välja och vraka mellan flera kandidater lär inte vara kul när det finns risk att bli kär i flera. Och att välja bort någon man har känslor för som själv har blivit kär är bara grymt. För att vara en av många som jagar efter en och samma måste man ha is i magen. Kommer ihåg när jag såg For love or money för några år sedan när det var en man som dejtade kvinnor. På slutet stod det mellan den vackra och den bästa, som han kallde dem. Han tog den vackra när han i stort sett visste att hon, den andra definitivt skulle ha valt honom. Det är väl så det är när man är kär. Man kan inte ljuga för sig själv. Tog hon honom? Nej! Haha. Ne, stackars. Hon ville ha pengarna istället. Plus att hon blev den kvinna som fick stanna kvar när män kom till huset. Senare halvan av programmet kom han tillbaka, för att kanske få chansen att vadå? Få henne på hennes villkor, eller hämnas? Vet ej. Det fick man aldrig veta, hon valde bort honom framför ett par andra på slutet. Och när hon väl valde den hon ville ha, tog han henne! =D Thats Love! Istället för pengar alltså. Vilket resulterade i att hon fick pengar, som hon antagligen delade med sig till honom sin älskade såklart. Han den första fick ingenting. Varken pengar eller kärlek. Kanske han sökte upp sin "bästa". Skulle i alla fall jag ha gjort. Vem hindrar en? Men skulle hon ha tagit honom då, när hon vet att hon inte är nummer ett på hans lista? Hm. Är hon den bästa, skulle hon säkert kunna förlåta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback