MSN, ett vapen som skyddar eller skadar?

Visst är MSN ett bra sätt att hålla kontakt med kompisar och vänner. Det är förmodligen lättare att prata med folk och lära känna dem genom chatt. Men då finns det risk att man sedan inte har lika bra kontakt i "verkligheten", vilket jag själv råkat ut för. Att msn har förstört den riktiga relationen man vill ha. Visserligen behöver det inte bli så, men risken finns tydligen. Det är jag ett bevis på... Det finns ju också dom som bara är chattkompisar. Som man inte träffat i verkligheten. Men jo, jag har en bra kompis som jag från början lärde känna på funplanets chatt. Det är skönt när man är helt ny med någon. Man kan verkligen inte förlora något på att vara helt ärlig och öppen, och varför inte vara det? Man kanske ändå aldrig ses. Hur som helst så är väl msn ett bra kommunikationssätt. Även om det kan bli många feltolkningar, trots smileysar. Även det är jag ett levande bevis för då jag kan vara (och faktiskt vilja vara, då jag kan försvara mig och säga att jag visst inte menade just så, utan så) dubbeltydig och motsägelsefull. Så jag vet ärligt talat inte vad jag ska tycka om det ibland. Gillar nog bättre att ha en person framför mig när jag pratar med en, även om det är lättare att gömma sig bakom ord ibland.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback