Såklart övernaturligt skrämmer...

...det övergår männsikans förnuft.

Saw går på teve nu, kanal 5. Hm, rekommendera eller inte är frågan... Inte för känsliga tittare i alla fall. Även jag blir lite illamående när jag ser det. Vågar inte riktigt se det som det är nu. Man ska nog helst se den tillsammans med någon. Spelar hur som helst in den. Jag vet att jag har bloggat om det förut, men har inte orken att leta upp det i arkivet nu. Bra är den i alla fall, även om det är sjukt. Den första tanken som pluppade upp i mig när jag såg i tidningen att den skulle komma ikväll var trots allt jubel. Om den första går nu kommer väl antagligen den andra och kanske till och med den tredje så smånigom visas i teve. Den fjärde är ju på uppgång på biograferna om ett par månader. Jag tror jag ska bespara mig det besöket. Bara för det kommer jag nu exakt att jag bloggade om detta ämne för ett tag sedan. Att den fjärde filmen skulle handla om tortyrporr och att jag på något underligt vis drömde om det i förväg. Och där kommer min egentliga orsak till varför jag bloggar nu ikväll. Jag kom så pass att påminnas om min förmåga att "veta" saker, som jag kallar det. (Vilket jag också bloggat om en gång förut.) Och det kan verkligen skrämma slag på mig. Att det finns något utanför min kontroll som styr mig och mina tankar. Det finns mycket mer än det vi ser. Det har jag verkligen fått bevis för om jag någonsin tvivlat på det. Jag begär absolut inte att någon annan ska tro mig, men det är synd om de som inte vill tro eller kan uppleva utomkroppsliga fenomen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback