Dricker man inte, får man heller ingen väntan på nästa gång

För tre dagar sedan bestämde jag mig för att sluta dricka kaffe. Eller i varje fall inte dricka varje dag som jag tycker att jag måste. Jag är allt för sugen, precis på eftermiddagen då jag brukar koka. Men på senaste tiden har jag känt mig trött och haft ont i huvudet, och börjat tro att det är på grund av kaffet. Att det faktiskt är på grund av kaffet jag får dessa symptom av och inte bristen av det. Jag vet att jag har läst någonstans att man inte kan bli beroende av kaffe, men att man däremot kan få huvudvärk osv om man plötsligt slutar upp med kaffedrickande om man regelbundet intar det. Ja, jag vet inte. Jag misslyckades med mitt försök igår och började hälla i vatten i bryggaren. När jag kom till att mäta upp kaffe fanns det såklart inga kaffefilter hemma. Jag som var såå sugen och på humör av en kopp. Jag kunde i och för sig ha gjort nescafé men det är inte lika gott längre. Så jag tog det som det tecken det antagligen var, att jag skulle sluta. Att någon där uppe kollar ner på mig och säger fy! Jag kompromissade dock och gjorde te istället. Så lite koffein fick jag i mig, då tein är synonym för koffein fast i mindre koncentration. Men kanske är det koffein jag behöver med mitt låga blodtryck eftersom det höjer. När jag en dag blir gravid kommer jag lova mig själv att inte dricka kaffe under hela den tiden då det finns risk för missfal ju mer man dricker. Tredje dagen är i alla fall avklarad, får se om jag lyckas hålla händerna i styr och uppehålla mig själv även imorgon och kommande framtid... Kaffe eller inte, huvudvärken är borta i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback