En evighetens dag

Den åttonde i åttonde, två tusen åtta. 080808
Idag hade jag velat gifta mig. Lovat trohet som skulle vara för evigt.
Är man satanisk gifte man sig på nationaldagen 2006.
 
När jag är tjugofem år är det sista året då ett sådant datum kan ske. Sedan är det år 2013. Tänker man på det har det ju faktiskt varit så ända sen 2001. Första januari 2001 en minut över ett, andra februari 2002 två minuter över två osv ... Den fjärde april 2004, det datumet försökte jag leta upp bland bunten av biobiljetter som jag sparat på mig under alla år. Trodde att jag skulle hitta en biljett från det datumet, men jag är inte alls säker på att det är det rätta datumet. Möjligheten finns, för det var precis runt den tiden, det året som jag fick veta något som skulle komma att  förändra hela mitt liv. Det skulle vara riktigt typiskt oturligt om det faktiskt hände just det datumet. Men isåfall, det datumet kommer aldrig mer tillbaka. Hittade dock inte en sådan biljett med det datumet, började visst spara efter det. Svårare också när man absolut inte har något minne av vilken film det var. Vanligtvis brukar jag komma ihåg det mesta, men chocken var väl för stor för mig att kunna minnas något. Den tionde i tionde däremot, samma år, har jag en biobiljett ifrån som även det kom att rubba hela min värld. 

Denna dag kommer liksom min blogg att vara för evigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback