En helg på Åland

Fick några dagars respit för att åka till Åland med familjen. Mycket mysigt, även om det inte blev världens bästa helg. Visserligen kunde vi sitta ute och ha kräftskiva, och jag badade till och med under en promenad till Båthusviken där det finns ett hopptorn med tre nivåer. Vågade inte hoppa från det högsta, även om jag gjorde det för ett par år sedan då jag bankade in det faktum att jag ju ändå har skärmflugit. Det fick mig att slänga mig ut utan några vidare eftertankar, eller kanske snarare före-tankar. När magen väl hade hunnit ikapp mig, låg jag redan i vattnet och det var gjort. Andra kvällen grillade vi gott och drack vin till. Det spårade dock ur lite, då de flesta lade sig i lite för mycket i varandra med total oförståelse. Man ska fan inte tala om sådant som man inte vet något om. Skit i andra och sköt ditt, måste man ibland tänka. Ingen människa kan tala om för någon annan hur man ska leva sitt liv. Försökte hålla mig på min kant utan att varken kommentera eller lyssna. Berätta något själv tänker jag absolut inte göra, nu när jag mer och mer ser hur det råder brist på förståelse och acceptans. Men att säga att film - och tv-produktion är något ytligt är inte rätt. Då har man inte fattat poängen. Har inget behov av att förklara mig, men det är helt enkelt tvärtom. Annars skulle jag inte intressera mig. Regnet slog i backen hela dagen igår innan vi åkte hem, och det blixtrade och mullrade. Ganska läskigt. En gång för länge sedan, när jag var liten och det var likadant väder, följde jag med morfar som skulle bära in ved för att tända en brasa i spisen inomhus. Jag sprang i förväg för att komma in under tak. Jag vet inte om jag stannade upp eller om jag började springa ännu fortare, men helt utan förvarning sköt en blixt ned i backen bara några meter ifrån mig. Chockad blev jag i alla fall, och sedan dess är jag livrädd för blixtrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback