Nedbruten in till själen

Känner mig inte alls bra. Hade kräftskiva igår och fick i mig alldeles för mycket vin. Glaset var aldrig tomt och jag ville till och med dricka så pass mycket att jag kunde glömma bort allt det jobbiga för en stund. Inte längre omedelbart bortprioriterad, bara "du är bättre än ingenting". Jag förstår mig inte på mig själv, hur jag kan tillåta detta. Ja, jag vill ju träffa, ja, det var jag som tjatade. Men det var innan, att komma före en jävla fest. När det sedan visar sig att den är tråkig duger man. Är man inte värd bättre än en dålig fest? När det dessutom har hunnit bli midnatt blir ju såklart pappa gnällig och säger att det är på tok för sent och att man inte ska gå med på allt och så vidare... Tack, jag vet. Han ska ge fan i att försöka styra över mig. Hade jag varit förnuftig hade jag stannat kvar i den nyss uppbäddade sängen. Jag måste skylla på alkoholen i kombination med att trotsa pappa. För att han inte skulle bli helt galen på hur sent det var gick jag ut och väntade innan klockan hade hunnit bli söndag. En halvtimme ute i nio graders kyla. Jag kunde tänka så långt att jag tog på mig en halsduk, och väl var det. Men det hindrade inte kylan att tränga sig in så att kroppen skakade. Stelfrusen satte jag mig till slut i en bil med högsta värme, men vad hjälpte det? Det kändes som att jag frös inifrån. Natten förflöt inte heller den bra. Jag vaknade flera gånger och visste inte hur jag skulle ligga. Magen bråkade och till slut lade jag mig på soffan när jag kände att min hand fick stryk i sömnen på den jag hade bredvid mig. Livrädd för att det kan hända något värre flyttade jag alltså ut till soffan. Så konstigt, hur kan man göra något sådant när man sover? Dolda aggressioner? Och om man vore vaken så att man medvetet tillför någon smärta... Vad är egentligen värst? Med te i magen har jag lyckats masa mig upp efter att ha sovit i tre timmar i min egen säng. Jag kommer inte orka få på mig några kläder idag. Det blir till att vila upp mig och få upp värmen, men till det skulle krävas värme inifrån. Värmande ord, förståelse. En själens vän. Balsam för hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback