Tandlossning

Det är nog det värsta jag drömt om. Och jag har gjort det flera gånger, att jag tappat tänder. I natt var det till och med så extremt att jag tänkte på det i drömmen att jag drömt om det förut. Och nu var det nästan alla tänder som lossnade, även den ena framtanden hängde löst. Det är så äckligt. Man känner hur dem lossnar inuti munnen och jag måste spotta ut dom snabbt för att inte hinna känna att jag måste spy. En efter en slinker de ut genom läpparna, för gapa stort går inte. Rädslan stiger lika snabbt som mina händer fylls av tänder som beräknas vara ett antal som inte ens kan tros rymmas i min mun. När jag kollar upp vad det kan betyda i min drömbok står det som det gör om att flyga, en längre beskrivning symboliskt och om olika former av det. Att tänder anses symbolisera släktingar och närmaste vänner. Framtänderna är barn, syskon och mycket nära anhöriga. Underkäkens tänder symboliserar kvinnorna, och överkäkens männen. Drömmer man att en framtand sitter lös, har blivit svart eller gör ont betyder det att en nära vän eller anhörig kommer att bli sjuk eller råka illa ut. En dröm om att tänderna lossnar varslar om olycka i vänskapskretsen. Usch! Bara att drömma om det är värre än betydelsen av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback