Världen ur ett annat perspektiv

Nu har jag äntligen fått praktikplats och träffat dem. De var jättetrevliga och guliga, så nu är jag glad. Men är besviken på att de inte har någon inspelning under den perioden, först i mars när jag ska tillbaka till skolan ska de börja med en novellfilm. Och jag är osäker på att det kommer bli så som jag hade tänkt det lite från början. Att vara med en manusförfattare i sitt skrivande. Det är ett ensamt arbete ja, men jag vill bara kunna vara med som en liten fluga på vägen. Få veta hur han tänker, hur han gör det han gör, hur han använder sig själv... Och om man kan få lite inspriation...

På tal om inspiration vaknde jag imorse av att ha drömt väldigt mycket under natten. Bl.a. av att jag tappade perspektivet på världen. Jag satt högt upp och skulle få hjälp att komma ned. När jag hängde med benen ned för att man skulle nå dem och börja dra mig ned, vändes hela världen upp och ned. Jag drogs istället uppåt och jag var tvungen att hjälpa till och ta stöd med armarna. När jag väl var nere var världen som den skulle igen och tyngdlagen fungerade som vanligt. Men vilken dröm! Det har jag aldrig drömt om förut. Vad kan det tänkas betyda mån tro? Än en gång har det bevisats för mig att drömmar har stor betydelse för mig, både utom och inom mina drömmar. För när jag vaknade och låg och funderade på praktik och drömmen slog det mig att jag måste omstrukturera mig i mitt tänk när det gäller mitt eget skrivande. Jag vet det och har fått det sagt, att jag är för rädd att förstöra min vision att jag hämmar mig själv och att jag inte riktigt vågar börja skriva. Kan man förstöra sitt verk genom att släppa på sig...?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback