Hem/bortresa

Oj, vilken lång och jobbig dag det har varit idag. Jag somnade inte förrän efter ett igårkväll, eftersom vi höll på att städa som tokar i lägenheten för att flytta ur saker från den och in i en annan. Jag höll dessutom på att packa det sista, framförallt dataväskan som jag fick packa om och om igen för att det inte ville gå igen av alla teknikprylar som krävde plats. Blev verkligen galen, det gick ju bra på resan dit. På tal om teknikprylar har vi burit och flyttat alla teknikprylar vi lånat från Kustateljen tillbaka dit idag, sista dagen och allt. Det var riktigt mycket och tungt, men det gick. Till råga på allt fasade jag över hemresan som jag nästan stressade sönder mig inför. Lyckligtvis fick jag plats med dataväskan i en bil som skulle med samma båt, som jag fick senare på båten. Men det var en pärs att ha med sig hela resväskan som vägde bly i bussen och allt. Men det gick som sagt. Är nu hemma välbehållen. Eller nästan... Jag har fortfarande ont i skuldran efter att jag blev filmskjuten igår, och att ha burit saker hela dagen känner jag mig rätt mörbultad. Psykiskt välbehållen vet jag inte heller. Är oerhört trött efter dagen. Och det är sorgligt att vara borta nu i nio veckor från det bästa. Det blev många julkramar, må jag säga. Och jag behöver fler känner jag. Nu när jag äntligen kommit hem har det blivit en sen middag och en krister petterson på det, dvs en baileys med vodka. Nu kommer jag somna gott, men med lite vemod i mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback