Innan frosten

Nej, jag tänker inte se den. Jag har sett den en gång och kommer behålla minnet av den från den gången. Om jag kommer ihåg filmen så bra vet jag inte. Minnet av den är just att jag inte såg den så bra. Minns dessutom att det var en snötäckt dag då solen gav eld åt en låga som aldrig tycktes vilja slockna inom mig. Vet inte varför jag har emot Wallander filmerna nu för tiden. Tyckte om dem bättre förr när Rolf Lassgård spelade honom. Han var min favoritidol när jag var liten. I de nya är det ju Krister Henriksson som ersatt honom. Plus att han har en dotter som börjar på samma polisstation, Johanna Sällström som tyvärr inte lever längre. Ibland kan man undra om teve visar samma filmer samma tid om året. För det är väl nästan exakt ett helt år sedan hon tog livet av sig? Filmerna började för nära inpå hennes död kommer jag ihåg. Hm, kanske borde man sätta på och bara se lite grann - lika mycket, eller snarare lika lite som den gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback