Melodifrossa

Nu har schlagernörden i mig väckts till liv må jag säga. Kul att den yngsta och den äldsta gick vidare, de som jag dessutom hejade på. Jag försökte ringa på killen som sjöng Lullaby men det var upptaget hela tiden. Varför gick inte han vidare till andra chansen? Och varför ställer The poodles upp med E-type i släptåg? De har ju inte ens samma musikstil. Det var ju helt klart en låt för The poodles, lät nästan som Night of passion som de sjöng senast de var med. Men vad gör E-type på scenen? Det enda han gör är att skaka på sitt långa hår och få det att se ut som om han sjunger fastän han knappt hörs. Värdelöst. Likaså Alla mina gamla ex, hur tänker man när man ställer upp i melodifestivalen med en sådan låt? Suzzie Tapper tyckte jag hade för mörk röst. Kunde inte heller avgöra om hon hade inlevelse i sången eller inte, lät inte ens som sång vissa stunder. Var väl kanske därför hon gick vidare - för att låten var det den var och att hon förmodligen sågs vara det hon heter i efternamn? Oavsett åsikter och tycke känner jag att jag inte är för eller emot något av det som är svenska melodifestivalen och vad det kommer leda till inför den europeiska tävlingen. Det är trots allt den svenska tävlingen som är roligast även om det finns ett mål. För det har vi väl redan lärt oss, att ett östeuropeiskt land kommer sluta med segern..?

Kommentarer
Postat av: Jackandrine

Great idea make it site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback