Colin Firth

Fan vad skönt att få höra av någon annan det man själv kommit på och tänkt om sig själv. Äntligen! Nu är jag inte helt ensam i min förvirring om mig själv i alla fall. Vem fick man inte höra det ifrån om ingen mindre än Colin Firth själv. Även han är förvirrad, haft sina identitetskriser och känt utanförskap. Hur man sedan definierar gemenskap är en annan sak. Enda riktiga ärliga gången jag känt gemenskap var när jag hade pojkvän. Utanförskap är förmodligen något man väljer själv när man dessutom inte har någon. Om man lider av det eller inte spelar nog ingen roll, gör det samma ifråga om utanför- eller gemenskap. Mitt öde som skådis tänker jag inte sia om även om det kan kännas som mitt öde. När jag dessutom fått höra just det att skådespeleri kräver identitetskriser och förvirring för att kunna försätta sig i olika identiteter så blir man mer övertygad. Det är också då som skådespeleri kan fungera som terapi, vilket jag förstått utifrån mina egna behov och begär. Precis som han själv sade, blir man inte skådespelare behöver man hjälp, bättre det och att få betalt för det än att vara inlagd på psyk. En man med helt klar skön stil, lik mig i sinnet och är inte en självklar joker även om han har humor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback