Det (o)uttalade ordet

Ord kan säga så mycket i den bemärkelsen att de kan vara mer eller mindre betydelsefulla. Oavsett hur menade de kan vara har de fortfarande blivit sagda, gjort skada eller lycka. Och man vet fortfarande inte det ärliga bakom dem. Är de menade att skada? Eller är man så ignorant på vad man säger att man inte uppfattar vad de egentligen säger. När kan man lita på dem? Kan man någonsin göra det? Jo, man vet förmodligen om det. När man dessutom vet om att orden omedvetet slängs emot en kan det skada desto mer. För vad ska man själv säga? Tystnad, och man lever i helvetets egna helvete. Djävulen bakom orden hånar en, jublar över sin triumf över att ha besegrat orden och dess riktiga,ärliga mening mot en. Kamp mellan djävulen och mig - vem vinner? Orden! Min makt över ordets uttal. Tro mig, jag hör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback