Full av färger

Hur kan man missta bruna ögon för gröna? Brunt och grönt är väl inte nära besläktade? Eller? Vissa människor har väl helt enkelt bruna ögon med skiftningar i grönt, även om det det är svårt att förstå. Brun är ju ändå en varm färg, medan grön är något kall. Ögonen är ju ändå själens spegel. Kan färgen säga vem man är som person? Eftersom vi kommer från våra föräldrar och har deras gener så måste det ju bli en blandning av dem, men det kanske är lite för starkt att ta i med ögonfärgen för att tyda vilka vi är. Föräldrar gör ju inte ens hela person. Då är det väl mer resonligt att tyda någons personlighet utifrån vilken färg hon klär sig i. Rött - livlig, kraftfull, Gul - strålande, utåtriktad, Blå - passiv, avstånd, Grön - lugn, harmonisk, Beige(brun) - värme, utåtagerande,  Svart - sammandragande, tung, Vit - lätt, Grå - neutral. Det finns även de som kan se färger när de hör toner, vilket kallas synetesi. Själv kan jag inte det, men ibland är det lättare att höra, om det är lätt eller tungt. Färgerna på mina kläder är oftast svart, blått och grönt. Men jag har också lite kläder i andra färger, rosa speciellt. Och det verkar stämma ganska bra överrens med vem jag är. Rosa är ju en blandning mellan rött och vitt, så visst har jag en sida hos mig själv som är lätt livlig. Det vet man om man lyckas komma nära mig. Kommer man riktigt nära mig kan man se att jag har en väldigt blå själ som längtar upp i en nästan lätt, rosaskimrande himmel. Komplicerad själ..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback