Igår var inte min dag

Igår var inte min dag, nej. Vaknade tidigt för att bege mig till min terapeut som peppade mig till att gå o beställa tid i läkarhuset som jag direkt därefter gjorde. Så nu har jag fått en tid på min födelsedag, jippie! Som hon sade, det finns två val. Antingen är det något helt ofarligt eller så är det tvärtom och då är det bara att ta bort. Jo, jag vet - dödsångest eller inte, jag vill inte överhuvudtaget!! Några timmar senare skulle jag tillbaka till V-by till arbetsförmedlingen för att skriva under något. När jag var på väg hem för att sedan däirfrån åka dit ringde hon och sade att jag skulle vara där klockan ett när jag trodde klockan två. Snabbare än kvickt kom jag dit och hon erkände att det var hon som hade fel och att jag hade rätt om tiden. Hon är dessutom ny där och kunde fortfarande inte få fram det där från datorregistret som hon försökte få fram från förra gången jag var där. Återigen fick jag gå därifrån utan att ha fått göra det jag skulle. Några timmar senare ringer hon och säger att det är klart och så diskuterar hon i stort sett fram och tillbaka med sig själv hur hon ska göra tills hon bestämmer sig för att jag inte behöver gå dit själv igen. Sedan ett lugn tills middagstid. Då åka buss till spånga och byta därifrån. Aldrig mer åka 117, inte när den busschauffören kör i alla fall. "Nästa gång du ser att en buss står bakom en annan - - " Herregud, var han tvungen att ta i så hårt. Jag kom ju precis fram så att han i stort sett stängde dörren mitt framför näsan på mig. Jag klev av flera bussstationer innan för att jag inte ville vara kvar i hans buss. Sedan laga mat. En förenklad version av min favoriträtt, kyckling. Det blev kyckling med hawaiansk sötsur sås med ris, mums. Men självklart blev det ju inte som jag tänkt mig. Jag slant med kniven när jag skulle skära upp kycklingen så att jag skar upp mig själv i vecket mellan tummen och pekfingret. Gjorde så ont att jag knappt kunde fortsätta. Jag som bara ville göra något bra, ville att det skulle bli bra. Istället skiner värdelösheten igenom. Måltiden blev i alla fall av framför teven och Let's dance, och god blev den.

Kommentarer
Postat av: Jensamy

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback