Om du tycker att jag och min brorsa är snygga...

 ... Ja, då ska du bara se våra föräldrar!

Mohaha ... Bror min ja, han är nästan en kopia av (idol) Danny. Har jag tyckt från dag ett då han blev rikskändis. Bortsett från hårfärgen. Frisyren kan såklart ändras från dag till dag, men annars .. Ja, väldigt lik - måste betyda att brorsan är snygg ;) i tjejers ögon. Det är ju bara inte lite svårt att se hos sin brorsa sådant som man generellt kollar efter hos killar. Man spanar ju inte dirkekt. Om brorsan är Danny, vem är då jag lik? Har fått höra en massa om jag ska vara ärlig. Min mormor brukar tjata över att jag är så lik Charlotte Perelli, men det håller jag nog inte riktigt med om. Ok, när jag fotograferade mig i en fotoautomat sist var det så bra färger i den att jag faktiskt blev lite lik henne. Hon brukade även säga att jag är lik Helena Bergström. Men det är jag ännu mer emot. Däremot kan man se likheter mellan Bergström och Perelli; deras breda och lite lutande panna, samma smala kattlikna ögon, lång näsa och lika stor mun båda två. Har hört av flera olika personer hur lik jag är Isabella Scorupco, och från ett håll har jag till och med fått höra att jag påminner on Michelle Pfieffer (alias Catwoman, andra Batman-filmen) som jag alltid beundrat. Så det var lite kul. Men mest håller jag nog med om att Scorupco skulle kunna vara min syster. Men allra mest vill jag såklart vara mig själv :) Tycka vad man tycka vill .. Eller det kanske man inte kan när det gäller just utseende? Något som jag lärt mig, speciellt från senaste avsnittet av Pussycat Dolls då olika personer betedde sig olika, är att även vackra personer kan vara fula beroende på hur man är som person. Det är inte snyggt någonstans om man inte har ett fint inre. Vilket ju såklart också kan bero på olika personer, vad de tycker olika. Så visst kommer utseendet med personligheten, och inte tvärtom. Skulle det mot förmodan hända så vet man att det är utseendefixerade personer - vilket man också kan diskutera om...  


Kärt barn har många namn.

Elakt barn har ännu fler namn.

Snällt barn har ett namn: sitt eget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback